Hedin slimmar varumärket

Publicerad

Hedin Mobility Group ska växa under ett gemensamt varumärke framöver. De flesta tidigare nationella varumärkena runt om i Europa får därför ge vika för det gemensamma ”Hedin Automotive”.

Hedin Mobility Group är en av Europas största återförsäljare av fordon, med återförsäljare i 12 länder, fler än 330 anläggningar och 40 fordonsvarumärken. Fram till nu har varje land arbetat under lokala varumärken, men under 2024 samlas all verksamhet under det gemensamma varumärket Hedin Automotive.

– När vi nu växer vidare vill vi göra det tillsammans, enade under ett gemensamt varumärke, med delade värderingar, en gemensam vision och ett starkt fokus på det viktigaste vi har – våra kunder ”, säger Anders Hedin, vd för Hedin Mobility Group.

Bolag som byter namn och varumärke till Hedin Automotive
Sverige: Hedin Bil och Bavaria
Norge: Bavaria
Finland: Bavaria
England: Stephen James
Ungern, Slovakien och Tjeckien: Motor Car Group, Orientik, Hosek Motors och Autentik
Tyskland: Torpedo Gruppe och KW Autohaus
Schweiz: Alpina Group och HP Schmid
Holland: Janssen Kerres och Renova

Hedin Automotive är redan etablerat som ett varumärke i Holland, Belgien, Finland, Schweiz och England – och verksamheter som ännu inte bytt namn på dessa marknader integreras med existerande bolag under varumärket Hedin Automotive. I samband med detta uppdateras också logotypen för Hedin Automotive.

Förändringen kommer genomföras under 2024 med vissa variationer mellan länder och bolag – men med målet att förändringen är genomförd under inledningen av 2025. Varumärket Carstore kommer fortsätta verka parallellt med Hedin Automotive på samtliga marknader i rollen som en renodlad aktör inom begagnade fordon.